facebook

Училище за професионално и продължаващо обучение

Дигитален маркетинг и оптимизация на търсещи машини

baner-martin-zhelyazkov-seo_1050x399_crop_478b24840a

 

НОВО В УППО!

 

ТЕКУЩ ПРИЕМ 

 

Анотация и цели на курса

 

 

В съвременната дигитална среда онлайн присъствието е критичен фактор за успеха на всеки бизнес. Курсът „Дигитален маркетинг и оптимизация за търсещи машини“ предоставя цялостно разбиране за принципите на дигиталния маркетинг, стратегиите за онлайн видимост и анализирането на данни за ефективно вземане на решения.

 

Основни цели на курса:

  • Запознаване с ключовите концепции на дигиталния маркетинг и влиянието на търсещите машини върху потребителското поведение;
  • Разбиране на факторите, които определят класирането на уебсайтове в резултатите от търсенето;
  • Придобиване на практически умения за анализ на онлайн аудитории и конкурентна среда;
  • Усвояване на методи за ефективно планиране и изпълнение на дигитални маркетингови кампании;
  • Работа с аналитични инструменти като Google Analytics и Google Search Console, Serpstat за оценка на ефективността и оптимизация на маркетинговите стратегии.

 

Какво ще могат да правят обучаемите след завършване на курса?

  • Да разработват и прилагат успешни дигитални маркетингови стратегии, съобразени с бизнес целите;
  • Да анализират поведението на потребителите и да създават съдържание, което привлича и ангажира аудиторията;
  • Да използват данни и аналитични инструменти за подобряване на видимостта и ефективността на уебсайтове;
  • Да разбират технологичните иновации в дигиталния маркетинг и тяхното приложение за устойчив растеж на бизнесите.

 

Курсът е насочен към студенти, предприемачи, маркетолози и специалисти, които искат да придобият експертни познания и практически умения в сферата на дигиталния маркетинг и SEO. Обучението осигурява балансиран подход между теоретични знания и реални практически казуси, за да подготви участниците за динамично развиващата се дигитална среда.

 

Курсът е подходящ за студенти и професионалисти, които имат основни познания в следните области:

  • Основи на маркетинга и потребителското поведение
  • Дигитални технологии и уеб платформи
  • Работа с базови аналитични инструменти и данни
  • Основи на създаването и управлението на съдържание

 

Предишен опит в дигиталния маркетинг или SEO не е задължителен, но ще бъде предимство за по-бързото усвояване на материала.

 

 

Теми разглеждани в курса:

 

 

ТЕМАТИЧЕН ПЛАН

№ на занятие

Заглавие на тема

Форма на преподаване

Брой часове

аудиторни

Брой часове сам. раб.

1

Въведение в дигиталния маркетинг и SEO. Основни концепции и стратегии

Лекция, дискусия

3

6

2

Алгоритми на търсещите машини и фактори за класиране

Лекция, анализ на примери

3

6

3

Техническа SEO оптимизация: структура на сайта, скорост на зареждане, мобилна оптимизация

Лекция, работа с инструменти

3

6

4

Оптимизация на съдържанието: ключови думи, стратегии за контент маркетинг и UX фактори

Лекция, дискусия, практически задачи

3

6

5

Анализ на конкуренцията в дигиталната среда и разработване на стратегия

Лекция, групови дискусии

3

6

6

Дигитални инструменти за анализ на данни: Google Analytics, Google Search Console, CERPSTAT

Практическо обучение, демонстрация

3

6

7

Линк билдинг стратегии и изграждане на авторитет на уебсайта

Лекция, анализ на казуси

3

6

8

Локална SEO оптимизация и управление на онлайн репутацията

Лекция, практически задачи

3

6

9

Планиране и изпълнение на успешна дигитална маркетингова кампания

Дискусия, работа по казуси

3

6

10

Изкуствен интелект и неговото приложение в дигиталния маркетинг

Лекция, анализ на AI инструменти

3

6

                                                            Общо часове:

30

 

 
 
 

Курсът завършва с оценяване на придобитите компетенции чрез анализ на казус и разработване стратегия за дигитален маркетинг.

 

 

КОМПЕТЕНЦИИ 

 

Успешно завършилите курса:

1) Знаят:

  • Как работят търсещите машини и кои фактори влияят върху класирането на уебсайтове
  • Как да анализират и интерпретират данни за ефективно дигитално присъствие
  • Какво представлява стратегическият дигитален маркетинг и какви са ключовите му компоненти
  • Как да използват аналитични инструменти като Serpstat, Google Analytics, Google Search Console и други

2) Могат:

  • Да разработват и прилагат SEO стратегии, съобразени с бизнес целите
  • Да оптимизират съдържание и уебсайтове за по-добра онлайн видимост
  • Да анализират конкуренцията и да създават маркетингови стратегии въз основа на реални данни
  • Да работят с дигитални инструменти за подобряване на онлайн представянето и потребителското изживяване

 

 

 ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА

 

  • "The Art of SEO: Mastering Search Engine Optimization" – Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola

  • "SEO 2024: Learn Search Engine Optimization with Smart Internet Marketing Strategies" – Adam Clarke
  • "3 Months to No.1: The 'No-Nonsense' SEO Playbook for Getting Your Website Found on Google" – Will Coombe
  • "Content Strategy for Professionals" – Kristina Halvorson, Melissa Rach
  • "Marketing 5.0: Technology for Humanity" – Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan
  • "Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content" – Ann Handley
  • "How to Get to the Top of Google: The Plain English Guide to SEO" – Tim Kitchen, Emily MacKenzie
  • "Product-Led SEO: The Why Behind Building Your Organic Growth Strategy" – Eli Schwartz
  • "SEO For Dummies" – Peter Kent
  • "The SEO Blueprint: How to Get More Organic Traffic Right Now" – Ryan Stewart

 

 

 

Лектор: Мартин Желязков 

 

Мартин Желязков е едно от водещите имена в дигиталния маркетинг и SEO в България с над 15 години опит в стратегическото развитие на онлайн бизнеси. Завършил Икономика и Маркетинг (бакалавър) и Финанси (магистър) в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, той изгражда кариера, базирана на задълбочени аналитични умения и практически приложими стратегии. В периода 2011-2015 г. създава и успешно продава над 20 уебсайта, което му дава реален практически опит в изграждането и оптимизацията на дигитални проекти.

През 2018 г. започва работа като SEO специалист в Netpeak, където води стратегически проекти за водещи компании като Ozone.bg, Technomarket, Ardes.bg, A1.bg и Kaufland.bg. Провежда корпоративни обучения за компании като A1, Decathlon, Technomarket, БНР, като работата му в обучителната сфера е призната като водеща в индустрията.

През 2023 г. е включен в сборника „Историите на успеха: Интервюта с 33 водещи маркетинг специалисти“ на Нов български университет, а през 2024 г. е отличен като една от Топ 100 най-влиятелни IT личности в България. В същата година става най-следваният маркетолог в LinkedIn в България, което затвърждава авторитета му в професионалната общност.

През 2025 г. основава Z-Consult, премиум консултантска агенция, фокусирана върху стратегически маркетингови решения, анализи на данни и интегриране на AI технологии в дигиталния маркетинг. Със своята експертиза, практически опит и аналитичен подход, Мартин Желязков продължава да консултира водещи компании и да обучава следващото поколение маркетингови специалисти.

 

 

Курсът е с продължителност 30 часа, и ще се проведе при сформирана група от 15 човека на посочените дати и при следния график:
 
  • 20 юни 2025 г., от 18.00 до 20.00 часа: 3 акад. часа, онлайн. 
  • 21 юни 2025 г., от 10.00 до 15.30 часа: 6 акад. часа, онлайн. 
  • 22 юни 2025 г., от 10.00 до 15.30 часа: 6 акад. часа, онлайн. 
  • 27 юни 2025 г., от 18.00 до 20.00 часа: 3 акад. часа, онлайн. 
  • 28 юни 2025 г., от 10.00 до 15.30 часа: 6 акад. часа, онлайн. 
  • 29 юни 2025 г., от 10.00 до 15.30 часа: 6 акад. часа, онлайн.    
 
 
Учебна такса: 380 лв.
 

Краен срок за записване: 10.06.2025 г.

 
 

ЗАПИСВАНЕ:

 

  1. Свалете бланка от ТУК
  2. Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg 
  3. В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.

 

За доп. информация и записване:

Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)

гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 108

Тел.:  02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108

E-mail:  uppo@nbu.bg