Училище за професионално и продължаващо обучение
Дигитален маркетинг и оптимизация на търсещи машини

НОВО В УППО!
ТЕКУЩ ПРИЕМ
Анотация и цели на курса
В съвременната дигитална среда онлайн присъствието е критичен фактор за успеха на всеки бизнес. Курсът „Дигитален маркетинг и оптимизация за търсещи машини“ предоставя цялостно разбиране за принципите на дигиталния маркетинг, стратегиите за онлайн видимост и анализирането на данни за ефективно вземане на решения.
Основни цели на курса:
- Запознаване с ключовите концепции на дигиталния маркетинг и влиянието на търсещите машини върху потребителското поведение;
- Разбиране на факторите, които определят класирането на уебсайтове в резултатите от търсенето;
- Придобиване на практически умения за анализ на онлайн аудитории и конкурентна среда;
- Усвояване на методи за ефективно планиране и изпълнение на дигитални маркетингови кампании;
- Работа с аналитични инструменти като Google Analytics и Google Search Console, Serpstat за оценка на ефективността и оптимизация на маркетинговите стратегии.
Какво ще могат да правят обучаемите след завършване на курса?
- Да разработват и прилагат успешни дигитални маркетингови стратегии, съобразени с бизнес целите;
- Да анализират поведението на потребителите и да създават съдържание, което привлича и ангажира аудиторията;
- Да използват данни и аналитични инструменти за подобряване на видимостта и ефективността на уебсайтове;
- Да разбират технологичните иновации в дигиталния маркетинг и тяхното приложение за устойчив растеж на бизнесите.
Курсът е насочен към студенти, предприемачи, маркетолози и специалисти, които искат да придобият експертни познания и практически умения в сферата на дигиталния маркетинг и SEO. Обучението осигурява балансиран подход между теоретични знания и реални практически казуси, за да подготви участниците за динамично развиващата се дигитална среда.
Курсът е подходящ за студенти и професионалисти, които имат основни познания в следните области:
- Основи на маркетинга и потребителското поведение
- Дигитални технологии и уеб платформи
- Работа с базови аналитични инструменти и данни
- Основи на създаването и управлението на съдържание
Предишен опит в дигиталния маркетинг или SEO не е задължителен, но ще бъде предимство за по-бързото усвояване на материала.
Теми разглеждани в курса:
ТЕМАТИЧЕН ПЛАН |
||||||
№ на занятие |
Заглавие на тема |
Форма на преподаване |
Брой часове аудиторни |
Брой часове сам. раб. |
||
1 |
Въведение в дигиталния маркетинг и SEO. Основни концепции и стратегии |
Лекция, дискусия |
3 |
6 |
||
2 |
Алгоритми на търсещите машини и фактори за класиране |
Лекция, анализ на примери |
3 |
6 |
||
3 |
Техническа SEO оптимизация: структура на сайта, скорост на зареждане, мобилна оптимизация |
Лекция, работа с инструменти |
3 |
6 |
||
4 |
Оптимизация на съдържанието: ключови думи, стратегии за контент маркетинг и UX фактори |
Лекция, дискусия, практически задачи |
3 |
6 |
||
5 |
Анализ на конкуренцията в дигиталната среда и разработване на стратегия |
Лекция, групови дискусии |
3 |
6 |
||
6 |
Дигитални инструменти за анализ на данни: Google Analytics, Google Search Console, CERPSTAT |
Практическо обучение, демонстрация |
3 |
6 |
||
7 |
Линк билдинг стратегии и изграждане на авторитет на уебсайта |
Лекция, анализ на казуси |
3 |
6 |
||
8 |
Локална SEO оптимизация и управление на онлайн репутацията |
Лекция, практически задачи |
3 |
6 |
||
9 |
Планиране и изпълнение на успешна дигитална маркетингова кампания |
Дискусия, работа по казуси |
3 |
6 |
||
10 |
Изкуствен интелект и неговото приложение в дигиталния маркетинг |
Лекция, анализ на AI инструменти |
3 |
6 |
||
Общо часове: |
30 |
|
Курсът завършва с оценяване на придобитите компетенции чрез анализ на казус и разработване стратегия за дигитален маркетинг.
КОМПЕТЕНЦИИ
Успешно завършилите курса:
1) Знаят:
- Как работят търсещите машини и кои фактори влияят върху класирането на уебсайтове
- Как да анализират и интерпретират данни за ефективно дигитално присъствие
- Какво представлява стратегическият дигитален маркетинг и какви са ключовите му компоненти
- Как да използват аналитични инструменти като Serpstat, Google Analytics, Google Search Console и други
2) Могат:
- Да разработват и прилагат SEO стратегии, съобразени с бизнес целите
- Да оптимизират съдържание и уебсайтове за по-добра онлайн видимост
- Да анализират конкуренцията и да създават маркетингови стратегии въз основа на реални данни
- Да работят с дигитални инструменти за подобряване на онлайн представянето и потребителското изживяване
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА
-
"The Art of SEO: Mastering Search Engine Optimization" – Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola
- "SEO 2024: Learn Search Engine Optimization with Smart Internet Marketing Strategies" – Adam Clarke
- "3 Months to No.1: The 'No-Nonsense' SEO Playbook for Getting Your Website Found on Google" – Will Coombe
- "Content Strategy for Professionals" – Kristina Halvorson, Melissa Rach
- "Marketing 5.0: Technology for Humanity" – Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan
- "Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content" – Ann Handley
- "How to Get to the Top of Google: The Plain English Guide to SEO" – Tim Kitchen, Emily MacKenzie
- "Product-Led SEO: The Why Behind Building Your Organic Growth Strategy" – Eli Schwartz
- "SEO For Dummies" – Peter Kent
- "The SEO Blueprint: How to Get More Organic Traffic Right Now" – Ryan Stewart
Лектор: Мартин Желязков
Мартин Желязков е едно от водещите имена в дигиталния маркетинг и SEO в България с над 15 години опит в стратегическото развитие на онлайн бизнеси. Завършил Икономика и Маркетинг (бакалавър) и Финанси (магистър) в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, той изгражда кариера, базирана на задълбочени аналитични умения и практически приложими стратегии. В периода 2011-2015 г. създава и успешно продава над 20 уебсайта, което му дава реален практически опит в изграждането и оптимизацията на дигитални проекти.
През 2018 г. започва работа като SEO специалист в Netpeak, където води стратегически проекти за водещи компании като Ozone.bg, Technomarket, Ardes.bg, A1.bg и Kaufland.bg. Провежда корпоративни обучения за компании като A1, Decathlon, Technomarket, БНР, като работата му в обучителната сфера е призната като водеща в индустрията.
През 2023 г. е включен в сборника „Историите на успеха: Интервюта с 33 водещи маркетинг специалисти“ на Нов български университет, а през 2024 г. е отличен като една от Топ 100 най-влиятелни IT личности в България. В същата година става най-следваният маркетолог в LinkedIn в България, което затвърждава авторитета му в професионалната общност.
През 2025 г. основава Z-Consult, премиум консултантска агенция, фокусирана върху стратегически маркетингови решения, анализи на данни и интегриране на AI технологии в дигиталния маркетинг. Със своята експертиза, практически опит и аналитичен подход, Мартин Желязков продължава да консултира водещи компании и да обучава следващото поколение маркетингови специалисти.
- 20 юни 2025 г., от 18.00 до 20.00 часа: 3 акад. часа, онлайн.
- 21 юни 2025 г., от 10.00 до 15.30 часа: 6 акад. часа, онлайн.
- 22 юни 2025 г., от 10.00 до 15.30 часа: 6 акад. часа, онлайн.
- 27 юни 2025 г., от 18.00 до 20.00 часа: 3 акад. часа, онлайн.
- 28 юни 2025 г., от 10.00 до 15.30 часа: 6 акад. часа, онлайн.
- 29 юни 2025 г., от 10.00 до 15.30 часа: 6 акад. часа, онлайн.
Краен срок за записване: 10.06.2025 г.
ЗАПИСВАНЕ:
- Свалете бланка от ТУК
- Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg
- В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.
За доп. информация и записване:
Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)
гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 108
Тел.: 02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108
E-mail: uppo@nbu.bg