ТЕКУЩ ПРИЕМ
Анотация и цели на курса
ИТ сферата е една от най-привлекателните и печеливши среди за развитие на млади хора. По време на специалното обучение по продажби на софтуерни продукти, курсистите ще научат как се стартират продажби на нови пазари и ще се запознаят с доказано ефективни практики, чрез които да продават успешно софтуерен продукт. Ще получат ценно ноу-хау, относно това как в водещите ИТ компании градят продажбите като процес. Ще обсъдим стратегии за бизнес развитие на ИТ компании на чуждите пазари и у нас.
Курсът има за цел да въведе курсистите в света на ИТ компаниите и да ги запознае с начина, по който са организирани търговските им процеси. По време на курса се обръща детайлно внимание на спецификата, по която се извършват ИТ продажбите и се разглеждат конкретни търговски практики и маркетинг инструменти, които се използват от големите ИТ компании по света и у нас.
Курсът е изцяло практически насочен и помага на курсистите да изградят комуникационните си и търговски умения, така че да отговарят на високите изисквания на ИТ средата.
По време на курса курсистите ще:
- изучат детайлно методологията, по която се извършват ИТ продажбите;
- ще се запознаят с процеса на затваряне на сделка от първия контакт с компания-потенциален клиент до подписване на договор;
- ще се запознаят с конкретни търговски практики и маркетинг инструменти, които използват големите ИТ компании по света и у нас.
Основни цели на курса са курсистите:
- Да се научат да проучват чужди пазари и да определят техните особености;
- Да могат да определят профил на потенциален клиент и таргет аудитория;
- Да се научат да правят проучване и анализ на конкурентите;
- Да могат сами да си съставят списък с потенциални клиенти;
- Да се научат да управляват търговския процес и да упражняват контрол по време на всеки етап от цикъла на сделка;
- Да овладеят умението за преговори с потенциални клиенти и партньори;
- Да изградят комуникационни умения, които ще им помогнат да водят професионално разговори и срещи с потенциални клиенти от ИТ сферата.
Теми разглеждани в курса:
КОМПЕТЕНЦИИ
Успешно завършилите курсисти:
1) знаят:
- Как фукционират търговските и маркетинг отдели на ИТ компаниите.
- Как да таргетират правилните клиенти и партньори.
- Какви са различните подходи на продажби, в зависимост от типа на ИТ продукта или услуга.
- Видовете пазари и техните особености.
- Какъв е цикълт на сделка, в зависимост от ИТ продукта.
- Как да комуникират професионално с потенциални клиенти и партньори.
- Как да измерват ефективността от търговските дейности.
2) могат:
-
Да идентифицират прецизно профил на потенциални клиенти и партньори.
- Да разработят търговска и маркетинг стратегии за продажби на софтуерен продукт в България или на чуждите пазари.
- Да направят проучване на конкурентите и анализ на ценовата им политика.
- Да построят ефективна комуникация с потенциални клиенти (глобални компании) и партньори.
- Да продават ефективно софтуерни решения в България и на чуждите пазари.
- Да управляват търговските процеси в ИТ компания.
Лектор: Екатерина Новицка-Балтова
Екатерина Новицка e професионален бизнес консултант. Занимава се с обучения по продажби, бизнес развитие и маркетинг. Има богат опит, вследствие на работата ѝ за редица български и чуждестранни софтуерни компании. Завършила е бакалавър Маркетинг и магистратура Рекламен мениджмънт и визуален брандинг в Нов Български Университет, където през последните години често се връща като гост-лектор.
Има над 8 години опит като специалист по бизнес развитие на чуждите пазари за популярни ИТ-компании – всяка, от които лидер в своята област – Microinvest, pCloud, FocusVision, и др. Над 10 години опит в ИТ сферата, като експерт по продажби и маркетинг на софтуерни решения.
ЗАПИСВАНЕ:
- Свалете бланка от ТУК
- Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg
- В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.
За доп. информация и записване:
Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)
гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 108
Тел.: 02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108
E-mail: uppo@nbu.bg
