facebook

ТЕКУЩ ПРИЕМ 

 

Анотация и цели на курса

 

ИТ сферата е една от най-привлекателните и печеливши среди за развитие на млади хора. По време на специалното обучение по продажби на софтуерни продукти, курсистите ще научат как се стартират продажби на нови пазари и ще се запознаят с доказано ефективни практики, чрез които да продават успешно софтуерен продукт. Ще получат ценно ноу-хау, относно това как в водещите ИТ компании градят продажбите като процес. Ще обсъдим стратегии за бизнес развитие на ИТ компании на чуждите пазари и у нас.

Курсът има за цел да въведе курсистите в света на ИТ компаниите и да ги запознае с начина, по който са организирани търговските им процеси. По време на курса се обръща детайлно внимание на спецификата, по която се извършват ИТ продажбите и се разглеждат конкретни търговски практики и маркетинг инструменти, които се използват от големите ИТ компании по света и у нас.

Курсът е изцяло практически насочен и помага на курсистите да изградят комуникационните си и търговски умения, така че да отговарят на високите изисквания на ИТ средата.

По време на курса курсистите ще:

  • изучат детайлно методологията, по която се извършват ИТ продажбите;
  • ще се запознаят с процеса на затваряне на сделка от първия контакт с компания-потенциален клиент до подписване на договор;
  • ще се запознаят с конкретни търговски практики и маркетинг инструменти, които използват големите ИТ компании по света и у нас.

Основни цели на курса са курсистите:

  • Да се научат да проучват чужди пазари и да определят техните особености;
  • Да могат да определят профил на потенциален клиент и таргет аудитория;
  • Да се научат да правят проучване и анализ на конкурентите;
  • Да могат сами да си съставят списък с потенциални клиенти;
  • Да се научат да управляват търговския процес и да упражняват контрол по време на всеки етап от цикъла на сделка;
  • Да овладеят умението за преговори с потенциални клиенти и партньори;
  • Да изградят комуникационни умения, които ще им помогнат да водят професионално разговори и срещи с потенциални клиенти от ИТ сферата.

 

 

Теми разглеждани в курса:

 

 

ТЕМАТИЧЕН ПЛАН

№ на занятие

Заглавие на тема

Форма на преподаване

Брой часове

аудиторни

1

Модул 1: Стратегия и подготовка за ефективно позициониране на ИТ продукт на нов пазар (6 подтеми)

Онлайн

7

2

Модул 2: Продажби на софтуерни продукти – работещи практики и инструменти (8 подтеми)

Онлайн

8

3

Модул 3: Изграждане на търговски процеси в екипа (компанията) (8 подтеми)

Онлайн

8

4

Модул 4: Комуникационни Sales упражнения

Онлайн

7

 

     

                                                            Общо часове:

30 

 

 

 

КОМПЕТЕНЦИИ 

 

Успешно завършилите курсисти: 

 

1)  знаят:

 

  • Как фукционират търговските и маркетинг отдели на ИТ компаниите.
  • Как да таргетират правилните клиенти и партньори.
  • Какви са различните подходи на продажби, в зависимост от типа на ИТ продукта или услуга.
  • Видовете пазари и техните особености.
  • Какъв е цикълт на сделка, в зависимост от ИТ продукта.
  • Как да комуникират професионално с потенциални клиенти и партньори.
  • Как да измерват ефективността от търговските дейности.

 

2) могат:

 

  • Да идентифицират прецизно профил на потенциални клиенти и партньори.

  • Да разработят търговска и маркетинг стратегии за продажби на софтуерен продукт в България или на чуждите пазари.
  • Да направят проучване на конкурентите и анализ на ценовата им политика.
  • Да построят ефективна комуникация с потенциални клиенти (глобални компании) и партньори.
  • Да продават ефективно софтуерни решения в България и на чуждите пазари.
  • Да управляват търговските процеси в ИТ компания.

 

 

 

 

Лектор: Екатерина Новицка-Балтова 

 

Екатерина Новицка e професионален бизнес консултант. Занимава се с обучения по продажби, бизнес развитие и маркетинг. Има богат опит, вследствие на работата ѝ за редица български и чуждестранни софтуерни компании. Завършила е бакалавър Маркетинг и магистратура Рекламен мениджмънт и визуален брандинг в Нов Български Университет, където през последните години често се връща като гост-лектор.

Има над 8 години опит като специалист по бизнес развитие на чуждите пазари за популярни ИТ-компании – всяка, от които лидер в своята област – Microinvest, pCloud, FocusVision, и др. Над 10 години опит в ИТ сферата, като експерт по продажби и маркетинг на софтуерни решения.

 

 

Курсът е с продължителност 30 часа, и ще се проведе при сформирана група от 12 човека на посочените дати:
 
 
16 - 25 юни 2025 г.: онлайн сесии след 17.00 часа всеки работен ден. Точен график на онлайн сесиите ще бъде публикуван допълнително. 
 
 
 
Учебна такса540 лева / 276,10 евро

Учебна такса за студенти и кандидат-студенти на НБУ: 405 лева / 207,07 евро

 

 

Краен срок за записване: 06.06.2025 г.
 

ЗАПИСВАНЕ:

 

  1. Свалете бланка от ТУК
  2. Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg 
  3. В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.

 

За доп. информация и записване:

Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)

гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 108

Тел.:  02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108

E-mail:  uppo@nbu.bg