Училище за професионално и продължаващо обучение
Smart Service with smile: създаване на незабравими изживявания в туризма

ТЕКУЩ ПРИЕМ
Анотация и цели на курса
Курсът „Smart Service with smile: създаване на незабравими изживявания в туризма“ е насочен към генериране на практически знания и умения за подобряване туристическото обслужване. Разбирането на психологията на туриста, изграждането на професионален подход към комуникацията и прилагането на стратегии за емоционална ангажираност допринасят за създаване на качествени и незабравими изживявания. Последните от своя страна са мощен двигател на последващи туристически посещения чрез удовлетвореността от пътуването, която пораждат.
Целта на курса е да подготви участниците с практически умения за изграждане на професионално отношение, ефективна комуникация и предоставяне на изключително обслужване в туристическата индустрия. Продължителност - 20 учебни часа, онлайн, с интерактивни модули, ролеви игри и практически задачи ; подходящ е за студенти и млади професионалисти в туризма, които искат да изградят умения за качествено обслужване.
Предварителни изисквания:
✔ Завършено средно образование (профилирано в сферата на туризма, хотелиерството или услугите);
✔ Предишен опит (препоръчително, но не задължително) – Опит в туризма, хотелиерството, ресторантьорството, авиацията, търговията, транспортния отрасъл или други сфери, свързани с клиентското обслужване, ще бъде предимство;
✔ Базови познания по английски или друг чужд език – Не е задължително, но е предимство, особено за работа в международна среда;
✔ Готовност за работа с хора – Желание за развитие в сферата на услугите и умение за работа с клиенти от различни култури.
Теми разглеждани в курса:
Модул 1: Въведение в курса:
– какво означава обслужване с усмивка;
- ролята на туристическия персонал в индустрията на изживяванията;
- психология на туриста – очаквания и емоции.
Анализ на добри практики (успешни примери) за отлично обслужване.
Модул 2: Вербална и невербална комуникация
– как да използваме езика на тялото и езика ефективно;
- умения за активно слушане и задаване на въпроси;
- как да разпознаваме и управляваме настроенията на туристи.
Практическо упражнение: Симулиране на разговори с различни видове туристи.
Модул 3: Справяне с трудни клиенти и ситуации:
– как да запазим самообладание в стресови ситуации;
- техники за разрешаване на конфликти;
- превръщане на недоволен клиент в лоялен посетител.
Упражнение: Приемане на оплакване от клиент
Модул 4: Емоционална интелигентност и внимание към детайла:
– разбиране и управление на собствените емоции и емоциите на клиентите;
- как да създаваме индивидуализирано обслужване;
- превръщане на малките жестове в големи впечатления.
Практическа задача: Сценарии за създаване на уникално преживяване за госта.
Модул 5: Надхвърляне на очакванията:
- какво означава „обслужване с усмивка“ на практика?;
- инициативност и проактивност при предлагане на допълнителни услуги;
- превръщане на дефекта в ефект ( възможности за впечатляване на клиента).
Упражнение: Създаване на стратегия за надминаване на очакванията.
КОМПЕТЕНЦИИ
Успешно завършилите курсисти:
1) знаят:
- основите на емоционалната интелигентност;
- как да се справят с предизвикателни ситуации и клиенти;
- да комуникират по-уверено и свободно с клиентите си.
2) могат да:
- прилагат техники за създаване на позитивни и дълготрайни впечатления;
- проявяват изключително професионално поведение в работата с клиенти.
- допринасят за репутацията и успеха на своя бранд/ работодател.
Лектор: доц. д-р Ирена Емилова
доц. д-р Ирена Емилова е щатен преподавател, доцент по мениджмънт на развлекателната индустрия, доктор по икономика, ръководител секция „Туризъм“ на НБУ.
Учебна такса за студенти и кандидат-студенти на НБУ - 150 лв.
ЗАПИСВАНЕ:
- Свалете бланка от ТУК
- Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg
- В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.
За доп. информация и записване:
Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)
гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 108
Тел.: 02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108
E-mail: uppo@nbu.bg