facebook

Училище за професионално и продължаващо обучение

Есенна школа "Приложни визуални стратегии в логопедията: приложение на Canva за създаване на терапевтични материали"

leten-baner-canva_1050x399_crop_478b24840a

ТЕКУЩ ПРИЕМ 

 

Анотация и цели на курса

 

Школата е насочена към логопеди и специалисти в областта на образованието, които желаят да интегрират визуалните средства в своята практика за подобряване на терапевтичните процеси и комуникация с клиенти и техните семейства. Участниците ще научат как да използват Canva - достъпен онлайн инструмент за графичен дизайн, за създаване на многообразие от атрактивни и функционални визуални материали и стимули, които да подкрепят логопедичната интервенция.

Цели:

  1. Да се усвоят основите на Canva, включително разработка на визуални материали като игри, упражнения и диаграми.
  2. Да се реализира прилагане на дизайнерски принципи за създаване на информационни и образователни материали за родители и учители.
  3. Да се разработят персонализирани терапевтични планове и доклади, които са ясни, професионално изглеждащи и лесни за използване.
  4. Да се усвоят методи за ефективно използване на визуални стратегии в логопедичната практика.

Школата ще предостави на участниците знания и умения в рамките на 12 учебни часа, разпределени в два дни, които да могат незабавно да приложат в практиката си, като същевременно подобрят ефективността си в работата с деца и възрастни в областта на логопедията. Успешното завършване на школата гарантира практически умения и теоретични познания, директно приложими в професионалната дейност.

 

 

Теми разглеждани в курса:

 

ТЕМАТИЧЕН ПЛАН

№ на занятие

Заглавие на тема

Форма на преподаване

Брой часове

аудиторни

1. 

Основи на Canva

  1. Въведение в Canva: интерфейс и основни инструменти.
  2. Регистрация и настройка на акаунт.
  3. Основи на дизайна: избор на цветове, шрифтове и изображения.

Лабораторно практическо занятие: Създаване на опростен проект в Canva (например, персонализирана карта за награди).

Лекция

Упражнение

2

2. 

Дизайн на специализирани материали за педагогическата/логопедичната практика

  1. Дизайн на образователни игри и упражнения.
  2. Създаване на визуализации за устни позиции и движения.

Лабораторно практическо занятие: Пример: Изработка на визуални инструкции за правилно изговаряне на звуци.

Лекция

Упражнение

2

3. 

Дизайн на помощни материали за родители и учители

  1. Дизайн на информационни листове, брошури, настолни материали за работа за родители и др.
  2. Създаване на презентации за обучение на родители и учители.

Лабораторно практическо занятие: Разработване на комплект материали за домашна работа.

 

Лекция

Упражнение

2

 4.

Дизайн на терапевтичен план

  1. Използване на Canva за създаване на терапевтични и учебни планове и презентации.
  2. Персонализиране и автоматизация на терапевтични документи и учебни материали

Лабораторно практическо занятие: Създаване на персонализиран терапевтичен план за конкретен случай/ Създаване на презентации и учебни материали по конкретна дисциплина

 

Лекция Упражнение

2

 5.

Проект

  1. Интеграция на всички научени умения в един завършен проект.
  2. Представяне и критичен анализ на създадените проекти.

Лабораторно практическо занятие: Финални презентации на създадените проекти с получаване на обратна връзка от групата и лектора.

Лекция Упражнение

4

 

 

 

КОМПЕТЕНЦИИ 

 

Успешно завършилите курсисти ще притежават: 

Компетенции:

  • Технически умения: умения за работа с Canva като инструмент за дизайн.
  • Комуникативни умения: способности за дизайн на ясни и разбираеми визуални послания, които подпомагат комуникацията с клиенти и техните семейства.
  • Креативни умения: възможност за иновативно използване на визуални стратегии за улесняване на терапевтичния процес.

Умения за:

  • Дизайн и създаване на образователни материали: Умение за създаване на образователни карти, брошури, и игри, които стимулират обучението и терапията.
  • Визуална комуникация: Способност за използване на визуални средства за подобряване на разбирането и участието в терапевтичния процес.
  • Терапевтично планиране: Умение за създаване на визуални подкрепяващи материали за терапевтични планове, които са атрактивни и лесни за следване от клиентите и техните семейства.
  • Презентационни умения: Способност за подготовка и представяне на професионални материали за обучения и семинари.

 

 

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА

 

  • Специално разработено авторско ръководство на български език за Canva
  • Canva Design School /https://www.canva.com/designschool// – официална обучителна платформа на Canva с уроци за дизайн, бранд идентичност, социални медии и презентации.
  • Canva Help Center / https://www.canva.com/help// – подробни ръководства и често задавани въпроси.
  • YouTube канал на Canva
  • / https://www.youtube.com/channel/UCEDLeLo3HNQZiJOTR2svg2A/ – видео уроци за начинаещи и напреднали.
  • Canva Blog /https://www.canva.com/learn / – практически съвети, тенденции и вдъхновение.
  • Medium / https://medium.com/ / – търсене на статии за „Canva design tips“
  • HubSpot Blog / https://blog.hubspot.com// – маркетингови стратегии, включително работа с Canva.

 

 

Лектор: доц. д-р Полина Михова  

 

Полина Михова е доцент към департамент „Здравеопазване и социална работа“ в Нов български университет. Тя има докторска степен по компютърни системи и технологии и магистърски степени по езикова и речева патология, както и по компютърни науки в медицината. В момента е специализант по медицинска информатика и здравен мениджмънт в Медицински университет – София.

Академичната ѝ дейност е съсредоточена в областта на телемедицината, медицинската информатика и логопедията, като има значителен принос в разработването на иновативни подходи за дигитално здравеопазване. През годините е участвала в множество научни и консултантски проекти на национално и международно ниво, свързани с електронното здравеопазване, дигиталните умения и интеграцията на технологии в терапевтичните процеси.

Като преподавател в НБУ и в съвместната програма с CITY College, University of York Europe Campus, тя работи активно за модернизацията на образователните методи и внедряването на дигитални технологии в обучението.

Профил на Scopus - https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=35100769200

ORCID - https://orcid.org/0000-0002-9584-3515

 

 

Школата е с продължителност 12 часа, и ще се проведе при сформирана група от 8 човека на посочените дати:
  • 13 септември 2025 г. от 09.00 до 13.30 часа: присъствено в НБУ. 
  • 14 септември 2025 г. от 09.00 до 13.30 часа: онлайн. 
 
 
 
 
Учебна такса: 150 лв.

Учебна такса за студенти и кандидат-студенти на НБУ: 112.5 лв.

 

 

Краен срок за записване: 02.09.2025 г.
 

 

ЗАПИСВАНЕ:

 

  1. Свалете бланка от ТУК
  2. Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg 
  3. В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.

 

За доп. информация и записване:

Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)

гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 108

Тел.:  02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108

E-mail:  uppo@nbu.bg