facebook

Училище за професионално и продължаващо обучение

Маркетинг и продажби на софтуерни продукти

leten-baner-marketing-it_1050x399_crop_478b24840a

ТЕКУЩ ПРИЕМ 

 

Анотация и цели на курса

 

ИТ сферата е една от най-привлекателните и печеливши среди за развитие на млади хора. По време на специалното обучение по продажби на софтуерни продукти, курсистите ще научат как се стартират продажби на нови пазари и ще се запознаят с доказано ефективни практики, чрез които да продават успешно софтуерен продукт. Ще получат ценно ноу-хау, относно това как в водещите ИТ компании градят продажбите като процес. Ще обсъдим стратегии за бизнес развитие на ИТ компании на чуждите пазари и у нас.

Курсът има за цел да въведе курсистите в света на ИТ компаниите и да ги запознае с начина, по който са организирани търговските им процеси. По време на курса се обръща детайлно внимание на спецификата, по която се извършват ИТ продажбите и се разглеждат конкретни търговски практики и маркетинг инструменти, които се използват от големите ИТ компании по света и у нас.

Курсът е изцяло практически насочен и помага на курсистите да изградят комуникационните си и търговски умения, така че да отговарят на високите изисквания на ИТ средата.

 

 

Теми разглеждани в курса:

 

 

ТЕМАТИЧЕН ПЛАН

№ на занятие

Заглавие на тема

Форма на преподаване

Брой часове

аудиторни

1

Модул 1: Стратегия и подготовка за ефективно позициониране на ИТ продукт на нов пазар (6 подтеми)

Онлайн

TBC

2

Модул 2: Продажби на софтуерни продукти – работещи практики и инструменти (8 подтеми)

Онлайн

TBC

3

Модул 3: Изграждане на търговски процеси в екипа (компанията) (8 подтеми)

Онлайн

TBC

4

Модул 4: Комуникационни Sales упражнения

Онлайн

TBC

 

     

                                                            Общо часове:

30 

 

 

 

КОМПЕТЕНЦИИ 

 

Успешно завършилите курсисти: 

 

1)  знаят:

 

  • Как фукционират търговските и маркетинг отдели на ИТ компаниите.
  • Как да таргетират правилните клиенти и партньори.
  • Какви са различните подходи на продажби, в зависимост от типа на ИТ продукта или услуга.
  • Видовете пазари и техните особености.
  • Какъв е цикълт на сделка, в зависимост от ИТ продукта.
  • Как да измерват ефективността от търговските дейности.

 

2) могат:

 

  • Да идентифицират прецизно профил на потенциални клиенти и партньори.

  • Да разработят търговска и маркетинг стратегии за продажби на софтуерен продукт в България или на чуждите пазари.
  • Да направят проучване на конкурентите.
  • Да построят ефективна комуникация с потенциални клиенти (глобални компании) и партньори.
  • Да продават ефективно софтуерни решения в България и на чуждите пазари.
  • Да управляват търговските процеси в ИТ компания.

 

 

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА

 

  • Маринов, Е. 2019. Бизнес преговори – техники и тактики. Учебно помагало. Мудъл, НБУ.
  • Димитров, Д. 2007. Успешните преговори. София; ГорексПрес
  • Цанов, И. 2015. Международни бизнес преговори: Учебно помагало. София, Българска асоциация на конфликтолозите
  • Пийлинг, Н. 2008. Брилянтните преговори. С: Амат-Ах.
  • Кhan, M. A., Ebner, N. (Eds.). 2019. The Palgrave Handbook of Cross-Cultural Business Negotiation. Palgrave Macmillan.
  • Malhotra, D. 2016. Negotiating the Impossible: How to Break Deadlocks and Resolve Ugly Conflicts (without Money or Muscle). Berrett-Koehler Publishers.
  • Ho-Won Jeong. 2016. International Negotiation: Process and Strategies - Cambridge: Cambridge University Press.
  • Kremenyuk, V. (ed.). 1991. International Negotiation: Analysis, Approaches, Issues, Jossey-Bass Publishers
  • Program of Negotiation, Harvard Law School, https://www.pon.harvard.edu/ 

 

 

Лектор: Екатерина Новицка-Балтова 

 

Екатерина Новицка e професионален бизнес консултант. Занимава се с обучения по продажби, бизнес развитие и маркетинг. Има богат опит, вследствие на работата ѝ за редица български и чуждестранни софтуерни компании. Завършила е бакалавър Маркетинг и магистратура Рекламен мениджмънт и визуален брандинг в Нов Български Университет, където през последните години често се връща като гост-лектор.

Има над 8 години опит като специалист по бизнес развитие на чуждите пазари за популярни ИТ-компании – всяка, от които лидер в своята област – Microinvest, pCloud, FocusVision, и др. Над 10 години опит в ИТ сферата, като експерт по продажби и маркетинг на софтуерни решения.

 

 

Курсът е с продължителност 30 часа, и ще се проведе при сформирана група от 12 човека на посочените дати:
 
 
16 - 25 юни 2025 г.: онлайн сесии след 17.00 часа всеки работен ден. Точен график на онлайн сесиите ще бъде публикуван допълнително. 
 
 
 
Учебна такса540 лв.

Учебна такса за студенти и кандидат-студенти на НБУ: 405 лв.

 

 

Краен срок за записване: 06.06.2025 г.
 

ЗАПИСВАНЕ:

 

  1. Свалете бланка от ТУК
  2. Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg 
  3. В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.

 

За доп. информация и записване:

Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)

гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 108

Тел.:  02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108

E-mail:  uppo@nbu.bg