facebook

Училище за професионално и продължаващо обучение

Символика в рекламните изображения

leten-baner-simvolika_1050x399_crop_478b24840a

ТЕКУЩ ПРИЕМ 

 

Ако се интересувате от това как рекламите, а и не само те, ви манипулират на подсъзнателно ниво, ако искате вие да манипулирате другите чрез визуални символи, то този курс е за вас!

Заповядайте!

  

Анотация и цели на курса

 

Курсът изучава:

  • Рекламите от гледна точка на семиотиката, като наука за знаците.
  • Различните знакови системи в рекламите – на човешкото тяло, на дрехите, цветовете, косата, татуировките и пр.
  • Семантичните понятия и стиловите фигури, използвани в рекламите.
  • Приложението на синтактиката в рекламите.

  

 

Теми, разглеждани в курса:

 

 

ТЕМАТИЧЕН ПЛАН

Заглавие на тема

Брой часове

аудиторни

Символ, знак, архетип 

2

Символика на опозициите – горе/долу, земя/небе, ляво/дясно, живот/смърт, ин/ян, изток/запад и пр. 

1

Знаковите системи в рекламното изображение - на човешкото тяло, на дрехите (вестемите), на бижутата, татуировките, прическите (косата) (декореми) 

2

Знаковата система на пространството (проксемика и социотоп) и архитектурата (архитектеми) 

2

Колоремите – символика на цветовете 

2

Изграждане на семантично поле 

1

Нулевата морфема като комуникативен подход 

1

Стиловите фигури в рекламите (сравнение, метафора, метонимия, полисемия, хипербола и литота, опозиция и пр.) 

1

Текст и контекст в рекламната комуникация 

1

Свързване на знаците в рекламите 

1

Интеркултурните реклами 

1

Сексуализираните реклами 

1

Символичен прочит на рекламите на парфюми и висша мода 

2

Символността в рекламите на алкохол 

2

                                                            Общо часове:

20

 

 

Компетенции

 

Успешно завършилите курса:

 

1) знаят:

  • различните знакови системи, използвани в рекламите;
  • различните семантични понятия и стилови фигури, използвани в рекламите;
  • свързването на знаците в различните текстове и контексти.

 

2) могат:

  • да различават и оценяват използването на различните знакови системи в рекламите;
  • да анализират реклами от гледна точка на семиотичните понятия – алфабетика, семантика, синтактика;
  • да създават реклами, съобразявайки се със знаковостта в техните елементи.

 

 

Лектор: доц. д-р Албена Павлова

Образованието на преподавателя е интердисциплинарно и обхваща няколко научни направления. През 2011 г. придобива образователна и научна степен „доктор“ в научно направление 3.5 Обществени комуникации и информационни науки (журналистика – реклама) към Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Факултет по журналистика и масова комуникация, Катедра на ЮНЕСКО „Комуникация и връзки с обществеността“. Темата на дисертацията е: „Еротиката в рекламата – семиотични и комуникативни аспекти“.

Притежава магистърска степен по логопедия от Нов български университет, департамент „Здравеопазване и социална работа“, с дипломна работа на тема: „Обществени нагласи и обществена осведоменост за езиковите нарушения в детска възраст“. Преди това завършва бакалавърската програма „Реклама и маркетинг“ в Нов български университет, департамент „Кино, реклама и шоубизнес“, с дипломна работа на тема: „Сексът и еротиката в рекламата“. Първото си висше образование завършва в Софийски университет, Биологически факултет, със специализация „Хидробиология и опазване на водите“, като защитава дипломна работа на тема: „Окислителна способност на Tiobacillus Ferooxidans при ниска концентрация на субстрат“.

Образователната подготовка е допълнена с множество сертификати и курсове, сред които: ECDL – Европейска диплома за компютърни умения, курсове по създаване на бази данни, архивиране и защита на информацията, подготовка на тютори, митологично мислене, както и участие в програми за рефлективна преподавателска практика.

В преподавателската си дейност води курсове като „Семиотични аспекти в рекламната комуникация“, „Реклама в публичния сектор“, „Информационни продукти в публичната администрация“, „Сексуални и еротични апели в рекламата“, „Рекламни политики в публичната сфера“, „Творчество в рекламната комуникация“ и др.

Научната продукция включва три монографии – „Секс, еротика, реклама“ (2013), „Реклама, публичен брандинг, нормативна уредба“ (2015) и „Етика и конкуренция в рекламата“ (2024). Автор е на множество научни статии и студии, публикувани в български и международни издания, разглеждащи теми като еротиката в рекламата, цветова символика, публичен брандинг, комуникация със специфични целеви групи, рекламна етика и други свързани с комуникационната практика и теория аспекти.

 

 

Курсът е с продължителност 20 часа, и ще се проведе при сформирана група от 7 човека на посочените дати:
 
 
21.07.2025 г. - 6 уч.ч /присъствено/
 
22.07.2025 г. - 6 уч.ч /присъствено/
 
23.07.2025 г. - 4 уч.ч /присъствено/
 
24.07.2025 г. - 4 уч.ч /присъствено/
 
 
 
 
Учебна такса: 200 лв.

Учебна такса за студенти и кандидат-студенти на НБУ - 150 лв.

 

 

Краен срок за записване: 10.07.2025 г.
 

ЗАПИСВАНЕ:

 

  1. Свалете бланка от ТУК
  2. Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg 
  3. В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.

 

За доп. информация и записване:

Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)

гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 108

Тел.:  02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108

E-mail:  uppo@nbu.bg