Училище за професионално и продължаващо обучение
Символика в рекламните изображения

ТЕКУЩ ПРИЕМ
Ако се интересувате от това как рекламите, а и не само те, ви манипулират на подсъзнателно ниво, ако искате вие да манипулирате другите чрез визуални символи, то този курс е за вас!
Заповядайте!
Анотация и цели на курса
Курсът изучава:
- Рекламите от гледна точка на семиотиката, като наука за знаците.
- Различните знакови системи в рекламите – на човешкото тяло, на дрехите, цветовете, косата, татуировките и пр.
- Семантичните понятия и стиловите фигури, използвани в рекламите.
- Приложението на синтактиката в рекламите.
Теми, разглеждани в курса:
Компетенции
Успешно завършилите курса:
1) знаят:
- различните знакови системи, използвани в рекламите;
- различните семантични понятия и стилови фигури, използвани в рекламите;
- свързването на знаците в различните текстове и контексти.
2) могат:
- да различават и оценяват използването на различните знакови системи в рекламите;
- да анализират реклами от гледна точка на семиотичните понятия – алфабетика, семантика, синтактика;
- да създават реклами, съобразявайки се със знаковостта в техните елементи.
Лектор: доц. д-р Албена Павлова
Образованието на преподавателя е интердисциплинарно и обхваща няколко научни направления. През 2011 г. придобива образователна и научна степен „доктор“ в научно направление 3.5 Обществени комуникации и информационни науки (журналистика – реклама) към Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Факултет по журналистика и масова комуникация, Катедра на ЮНЕСКО „Комуникация и връзки с обществеността“. Темата на дисертацията е: „Еротиката в рекламата – семиотични и комуникативни аспекти“.
Притежава магистърска степен по логопедия от Нов български университет, департамент „Здравеопазване и социална работа“, с дипломна работа на тема: „Обществени нагласи и обществена осведоменост за езиковите нарушения в детска възраст“. Преди това завършва бакалавърската програма „Реклама и маркетинг“ в Нов български университет, департамент „Кино, реклама и шоубизнес“, с дипломна работа на тема: „Сексът и еротиката в рекламата“. Първото си висше образование завършва в Софийски университет, Биологически факултет, със специализация „Хидробиология и опазване на водите“, като защитава дипломна работа на тема: „Окислителна способност на Tiobacillus Ferooxidans при ниска концентрация на субстрат“.
Образователната подготовка е допълнена с множество сертификати и курсове, сред които: ECDL – Европейска диплома за компютърни умения, курсове по създаване на бази данни, архивиране и защита на информацията, подготовка на тютори, митологично мислене, както и участие в програми за рефлективна преподавателска практика.
В преподавателската си дейност води курсове като „Семиотични аспекти в рекламната комуникация“, „Реклама в публичния сектор“, „Информационни продукти в публичната администрация“, „Сексуални и еротични апели в рекламата“, „Рекламни политики в публичната сфера“, „Творчество в рекламната комуникация“ и др.
Научната продукция включва три монографии – „Секс, еротика, реклама“ (2013), „Реклама, публичен брандинг, нормативна уредба“ (2015) и „Етика и конкуренция в рекламата“ (2024). Автор е на множество научни статии и студии, публикувани в български и международни издания, разглеждащи теми като еротиката в рекламата, цветова символика, публичен брандинг, комуникация със специфични целеви групи, рекламна етика и други свързани с комуникационната практика и теория аспекти.
ЗАПИСВАНЕ:
- Свалете бланка от ТУК
- Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg
- В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.
За доп. информация и записване:
Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)
гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 108
Тел.: 02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108
E-mail: uppo@nbu.bg